3 Mart 2010 Çarşamba

cam boncuk



Türkiyemiz arkeoloji müzeleri yönünden şanslıdır. Ben de yaşamım boyunca bu şansı en iyi şekilde değerlendirdim. Gezdiğim yerlerdeki arkeoloji müzelerini ziyaret ettim. Yaşadığım şehirlerdeki arkeoloji müzeleri ise tarafımdan sayısız kez ziyaret edildi. Çalışanlarının beni tanımakla kalmayıp, benden usandıklarını düşünürüm. Açık olmayan müzeler üzüntüm, yeni buluntular merakımdır. Köşesini bucağını ezberlediğim bu müzeler de çok sayıda cam boncuklar da vardır.

Cam boncuklar en eski zamanlardan beri insan yaşamında yer almışlar. Hiç gerekli birşey değil gibi dururlar, ama olmuş olmalıdırlar ki- hep vardırlar. Onlara o zaman çok önem vermişiz, şimdi de vermekteyiz. En azından ben!

Antik çağ insanları boncukların büyülü güçleri olduğuna inanmışlar; günümüzde bile bir çok kişi için böyle... boncuklar yeri gelince statüdür, paradır.

İlk cam boncuk kim tarafından ve neden yapılmıştır?

Ya "ben" bir boncuk yaparsam bu ne için?

Bence bir cam boncuk fonksiyonel olmadığı halde estetiktir, ve bu güzel obje kırılmaz ise binlerce yıl varlığını sürdürebilir.

Benim için ya da binlerce yıl öncelerinin ilk ustaları için teknikler çok farklı, yapma sebebi yakın ise de estetik endişe ve heyecanların aynı olduğuna inanıyorum.

Ben de boncuklarımın onların ki gibi binlerce yıl sonrasında da var olmasını diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder